Tevredenklantencoaching 2020-02-21T16:24:07+00:00

Tevredenklantencoaching

Een eerste indruk is de basis voor elk contact.

Een eerste indruk maak je maar een keer! Die eerste blik, het eerste woord en de juiste houding zijn de basis voor elk contact en dus ook met die van de klant.  De tevreden klant die met een heel goed gevoel binnenkomt, blij de deur uit gaat, met plezier weer terugkomt en tussentijds de beste ambassadeur voor jouw bedrijf is. De basis tot dit alles is jouw personeel.

Herken je dit bij jouw personeel?
Het ontbreken van een lach op het gezicht van personeel bij direct klantcontact. Personeel dat onderling staat te praten, niet opkijkt als een klant binnenkomt, geen initiatief neemt, een goede gespreksvoering lastig vindt of het nut daarvan niet inziet. Het totaalplaatje niet kunnen of willen zien, maar wellicht ook geen idee hebben waarvoor ze het doen en wat het uiteindelijke resultaat van hun inzet is: de tevreden klant die graag terugkomt, juist omdat zij hun werk goed doen.

De basis
En dat begint bij het begin, het allereerste contact met de klant en het werkplezier van het personeel.
Want het ene kan niet zonder het andere. Werkplezier straal je uit en die positiviteit breng je over op de ander. Klanten willen dit ervaren, ze hechten steeds meer waarde aan oprechte vriendelijkheid en betrokkenheid. Ze willen gezien en ‘verzorgd’ worden.  En ze verwachten kennis en kunde waardoor er wordt ingespeeld op hun behoefte.
En werkplezier ontstaat als het personeel zich zeker voelt, overtuigd is hun eigen kwaliteiten, maar ook door fijn samen te werken met collega’s. Wanneer ze mogelijkheden weten te creëren en resultaat zien van hun inspanningen.

Het ideaalplaatje
Wil jij dat jouw personeel plezier uitstraalt en zich betrokken voelt bij de organisatie? Dat zij begrijpen wat klantgerichtheid inhoudt en klantvriendelijkheid en gastvrijheid een gezicht geven een daarmee:

  • het visitekaartje van het bedrijf zijn
  • voor tevreden klanten zorgen die graag terugkomen
  • voor mond tot mondreclame zorgen door de klant ambassadeur te maken
  • zorgen voor nog meer klanten en dus meer omzet.

Is dát wat jij wilt, dan is deze workshop dé manier op dat te bereiken.

De workshop:
Deze actieve praktijkgerichte workshop is gericht op het verbeteren van advies- en verkoopvaardigheden.
Ik ga het personeel overtuigen van het belang van een goede eerste indruk. Ga hun laten ervaren hoe belangrijk hun houding en uitstraling is, hoe ze door persoonlijk handelen en een goede service, een positieve klantervaring kunnen creëren en de verwachtingen van een klant kunnen overtreffen. Hoe ze de regie kunnen nemen en die kunnen houden op een manier waar ieder zich op een eigen manier prettig bij voelt, ook in lastige situaties. Ik leer hun de facetten van klantgerichtheid te verweven in hun dienstverlening, waarbij gastvrijheid en klantvriendelijkheid een grote rol spelen.
Na afloop van de workshop kunnen de deelnemers het geleerde direct in praktijk brengen, met nieuwe energie en plezier.

Doelgroep:
Werknemers met direct klantcontact.

Resultaat:
Tevreden klanten die graag terugkomen, meer omzet en blije medewerkers!

Duur, datum en locatie:
De workshop duurt 4 uur. Datum en locatie worden in overleg bepaald.

Mystery guest:
Wil je weten hoe jouw personeel de klanten benadert? Hoe klantgericht ze zijn en wat het serviceniveau van de organisatie is? Laat mij jouw mystery guest zijn en dat in kaart brengen. Ik zie alles, ongezien. Uiteraard als een goede basis voor de workshop, maar ook als een dienstverlening op zich.

Investering:
Mijn rol als tevredenklantencoach en/of mystery guest wordt samengesteld op basis van (specifieke)wensen.
De investering is daarvan afhankelijk.

Interesse?
Neem contact met me op, ik informeer je graag. Tijdens een vrijblijvende kennismaking bespreken we de situatie, de wensen en leerdoelen, mijn scala aan mogelijkheden en weet je daarna precies wat ik voor de organisatie kan betekenen en wat de kosten zijn.