Over mij 2021-01-07T16:02:33+00:00

Over mij

Jong ‘geleerd’
Als klein meisje al was ik het lachebekje en ‘sprak ik in het openbaar’.
Dat begon met een borstel in mijn hand als microfoon, mijn poppen als publiek en af en toe
even een blik in de spiegel om mezelf te zien ‘spreken’. De basis van ‘spiegelen’ werd toen al gelegd.
Op de lagere school verruilde ik mijn publiek voor de kinderen in de klas als ik mijn favoriete
bezigheid mocht uitoefenen in de vorm van een spreekbeurt. Dit ging op de middelbare school idem dito,
maar dan in een vreemde taal. Toen al merkte ik hoe ik met mijn eigen houding, met verbaal en
non-verbale communicatie mijn publiek kon beïnvloeden.

In die periode kreeg ik ook mijn eerste baantje en ik wilde persé iets doen waar bij ik persoonlijk contact
met klanten had. Het werd een weekend baan in een lederwaren zaak, waar ik adviserend moest verkopen.
Daar ontdekte ik hetzelfde qua houding en communicatie, maar ook dé tool naar mijn doel, mijn glimlach.
Ik heb die van nature, maar ik ontdekte daar dat mijn glimlach de sfeer al bepaalde, nog voordat ik een woord had gezegd.

Ervaringsdeskundige
Dat adviserend verkopen en ‘presenteren’ werd mijn ‘ding’, tot op de dag van vandaag.
Alles draait om je eigen houding en de wijze waarop je communiceert. En vooral die eerste indruk is de basis van die tevreden klant.
Dit heb ik ervaren tijdens mijn weekendbaantjes in de detailhandel, mijn jarenlange werkervaring in de commerciële buitendienst
en door mijn schat aan ervaring die ik heb op gedaan en opdoe als presentator, trouwambtenaar en ceremoniespreker.
En nog dagelijks ben ik ervaringsdeskundige, want ík ben ook een klant en weet hoe ik zelf graag behandeld wil worden. Ik ervaar dagelijks wat dienstverlening is en wat het met je doet. Mijn kennis en kunde op het gebied van (jezelf) presenteren en klantbenadering wil ik graag delen en overdragen. Er valt veel (meer) winst te behalen als je klantvriendelijkheid en klantgerichtheid de boventoon laat voeren.

Sfeer creëren
Het altijd in contact zijn met mensen en de juiste sfeer willen creëren mét en tussen mensen zit in mijn systeem en gaat vanzelf. De sfeer moet goed zijn, iedereen moet zichzelf kunnen zijn en vanuit die ‘kracht’ samenzijn en samenwerken. Hoe je sfeer creëert? Lach en de wereld lacht terug en ik begeleid je graag daarin.